دردانه من و بابا حمیددردانه من و بابا حمید، تا این لحظه: 9 سال و 5 ماه و 20 روز سن داره

دردانه مادر

اول مهر

1393/7/1 13:09
نویسنده : مادر دردانه
236 بازدید
اشتراک گذاری

سلام آراد عزیزم

امروز خیلی دلم گرفته. اولین پاییزیه که سرکار نمی رم. اینقدر عادت کردم که همیشه در تلاش و تکاپو باشم که وقتی به خاطر شرایطم مجبورم توی خونه بمونم نمی تونم طاقت بیارم. یه جورایی عادت کردم که فقط در حال دویدن باشم. عزیزم اینا رو نمی گم که دل کوچولوی توام بگیره ها، میگم چون دوست دارم با پسرکم درد و دل کنم.

فردا ایشالله ایشالله ایشالله قراره پدر جون و مادر بیان تا اتاقتو بچینیم. آخه سرویس چوبت جمعه گذشته به دستمون رسید. مبارکت باشه عزیزم.

شاید با اومدنشون دل مامانی هم یکم باز شه. می دونی زیاد نمی تونم از خونه بیرون برم و واسه همین خیلی خسته میشم . بیرون رفتنی زیرشکمم درد می گیره و کمردرد میاد سراغم. اینقدر بیرون نمیرم که یه جورایی از فکر بیرون رفتن دچار استرس میشم.

عزیزم دیگه کم مونده بیای تو بغلم. دارم تمام سعیمو می کنم که تا آخرش قوی باشم. اما راستش انگار یکم کم آوردم. می دونم فردا خوب میشم تو نگران نباش عزیزم. الان با پاهای کوچولوت داری می زنی به پهلوم. نمی دونی وقتی می خوابی چقد بانمک میشی. به بابات نشون دادم مدل خوابیدنتو. کلی بهت خندید. آخ عزیزم اگه بیرون بودی که از شدت هیجان لهت می کردم. 

آرادم، عزیزم، گاهی که خیلی دلم از همه جا می گیره دلمو خوش می کنم به روزایی که دست در دست هم میریم بیرون و کلی بهمون خوش می گذره.

بابایی این روزا سرش یکم شلوغه. طفلک خیلی خسته میشه. نگاش که می کنم اشک تو چشام جمع میشه. خیلی زحمت میکشه. شاید واسه همین دل تنگیام بیشتر میشه. همیشه به خدا میگم بهترینها رو به بابات بده چون بهترینها رو به من داده. آرادم می دونم که تو نمونه کوچیک باباتی. کامل حس می کنم که مثل بابات میشی. اونوقت نمی دونم چطور می تونم دوست داشتنمو بین دوتاتون تقسیم کنم؟ 

عزیزکم تا آخر مهر سعی کن بزرگ شی و جون بگیری. توی آبان ماه منتظر قدمای کوچیکت هستم.

 

توی این پست دوست دارم معنی اسم آراد رو بذارم تو وبلاگت:

آراد نام فرشته نگهبان خوبی ها است.

در ایران باستان آراد نام فرشته ای است موکل بر دین و تدبیر امور و مصالحی که به روز آراد متعلق است. روز بیست و پنجم از هر ماه شمسی را آراد می گویند. از این رو آراد را معادل عشق پاک و انسان عاشق خوبی ها می دانند.

در فارسی کهن آ در ابتدای نام، معنای آقا دارد. از این رو آراد را به معنای آقای جوانمرد، صاحب همت و سخاوت و جوانمردی می دانند.

نشان آراد از دو مربع تشکیل شده است. مربع در فرهنگ ایرانی تداعی کننده مفهوم تکامل و بعد کامل و به معنای افزاینده و نشان هم افزایی است. این دو مربع دو سطح جدا ولی متصل به هم می باشند، که یکی شفاف و دیگری خاکستری است، به نشان دو بعد مادی و معنوی وجود انسان. بخش خاکستری زندگی زمینی و خاکی ما را نشان می دهد و بخش شفاف روح پاک دمیده شده در وجودمان را. چهار گوشه این مربع نشان از چهار عنصر خاک، آب، آتش و هوای تشکیل دهنده عالم و نماد چهار فصل زندگی و عبور و توالی حرکت از شر به خیر است. دو مربع با هم به میزان ۲۳٫۴ درجه زاویه دارند. این زاویه برابر با زاویه انحراف کره زمین نسبت به محور عمود است. انحرافی که نشان از تغییر و انحراف انسان از حقیقت با ورودش به خاک دارد. برای منطبق شدن بخش مادی و معنوی نشان داده شده در لوگو بخش خاکستری و مادی باید به میزان انحراف از معیار ایجاد شده با ورود ما به دنیای خاکی زمین به سوی ملکوت گردش کند. این گردش از راست به چپ است که نشان از گردش از شر به خیر و تغییر رو به تعالی دارد. با انجام این گردش بعد مادی در راستای بعد معنوی قرار می گیرد. در مرکز لوگو نام آراد با قوس هایی تداعی کننده حرکت رو به بالا قرار گرفته است. قوس های پشت سر هم حرکت از راست به چپ و حرکت به سمت آسمان را به نشان حرکت به سوی تعالی و تکامل تداعی می  مایند. این حرکت از راست به چپ با تغییر رنگ از سیاهی به فیروزه ای به نشان حرکت از آلودگی و ناپاکی به سمت فضای روحانی و معنوی همراه می گردد. طراحی این نشان در کل تداعی کننده حرکت به سوی تعالی و کمال و قرار گرفتن در مسیر درست است.

از خدا می خوام مثل اسمت جوانمرد بشی پسرم.

 

پسندها (1)

نظرات (5)

فریبا
2 مهر 93 0:28
خاله فدای معنی اسمش بشه. راستی مامان واسه اراد کفشو دنپایی خریده(البته ادیداسه), تجسم کن اونارو پاش کرده. مامان واست مهد کودک دیروز نگارو تعریف کرد ؟ به مامانش گفته منو از اینجا ببر پیش مادر. توی خونه هم اسباب بازیهاشو اورده توی حال چیده و با خودش می گفته منم از اینا دارم.....[نگار ماشالله شیرین زبونه خوب می دونه چطور خودشو تو دل بقیه جا کنه ]
فریبا
2 مهر 93 9:29
سلام. من دیشب نظر گذاشتم ولی نیست. مامان برای اراد جان کفش و دمپایی خریده.. من ندیده کلی ذوقشونو کردم. دل ابجی گلم چرا گرفته؟ من هیچ وقت دوست ندارم دلت بگیره. چه معنی زیبایی داره اسم دردانت. [نظرات رو تا من تایید نکنم نمی تونی ببینی. سه تا نظر گذاشته بودی. بازم بیا به وبلاگ آراد. آراد خیلی خوشحاله که خاله کوچیکه اینقد دوسش داره]
زهرا - گل بهشتی من
2 مهر 93 12:52
عزیییییزم ناراحت نباش.یکی دو ماه دیگه انقدر سرت تو خونه گرم میشه که خودت دلت نخواد تا چند وقت سر کار بری. مبارک باشه. مامانت که بیاد حالت بهتر میشه. بعدم که اتاقشو چیدی انتظارت قشنگتر میشه. سعی میکنم به زودی بهت سر بزنم.[زهرا جان خیلی ممنونم که میای بهم سر می زنی. بازم بیا عزیزم]
فریبا
5 مهر 93 23:40
منتظر مطالب قشنگت برای اراد جان هستم. هر روز به عشق اراد جان وبلاگو چک میکنم.[یکم تنبل شدم. حرکت کردن واسم سخت شده. اما بازم می نویسم. مرسی که میای می خونی و انرژی میدی]
فریبا
15 مهر 93 23:25
دلم برای متن های قشنگت تنگ شده ولی می دونم که شرایط سختی داری.. اومدم که بدونی همیشه بهتون فکر می کنم. برات بهترین هارو ارزو می کنم. مراقبه پسر گلمون باش.[اتفاقا امروز اومدم که فقط به خاطر تو بنویسم. پست بعدی تقدیم به خاله فریبا]